czwartek, 16 czerwca 2011

Truskawki w kardamonowej oprawie

Mama śmieje się ze mnie, że musiałam się przeprowadzić aby zacząć piec i gotować. Tak jak dawniej, gotowanie było dla mnie zwyczajną czynnością, a czasem przymusem, tak teraz z przyjemnością schodzę na godzinkę (czasem dwie) do kuchni i tam odpoczywam podczas testowania nowych przepisów. Wprawdzie nie tworzę własnych potraw, ale z ogromną przyjemnością piekę i gotuję to co wcześniej wyszperam na blogach. Mam kilka ulubionych blogów, na które zaglądam niemal codziennie, aby sprawdzić czy aby nie pojawiło się coś nowego. We wtorek postanowiłam upiec ciasto kardamonowe z truskawkami z bloga Every Cake You Bake.
Kilka miesięcy temu, po długich poszukiwaniach, udało mi się zakupić mielony kardamon, a w tym tygodniu pierwszy raz od 2 lat kupiłam truskawki :) Trzeba było to uczcić.

Ciasto okazało się nieco pracochłonne, ale było tego warte, puszyste, delikatne, pyszne w smaku.








Czekając aż ciasto się upiecze...

...no i po przerwie

Kruszonka z dodatkiem mielonych orzechów, coś niesamowitego!

Przypuszczam, że ciasto jest takie puszyste dzięki maślance. Ja nie miałam zwykłej więc użyłam brzoskwiniowej.
Dziękuję Komarko za kolejnych wspaniały przepis.

Brak komentarzy: